Het noorden van Thialand... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Het noorden van Thialand... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Het noorden van Thialand...

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

21 September 2006 | Thailand, Bangkok

Rondreizen met koffers is inderdaad niet zo handig hebben we nu al ervaren. Van Cha-am moesten we met de bus naar Bangkok, van daaruit met de nachttrein naar Chang-mai, vervolgens met de bus naar Chang-Rai en dan met een taxi naar ons hotel.

He he... na ongeveer 24 uur gereisd te hebben zijn we aangekomen in Chang-Rai. Het reizen was overigens niet vervelend omdat we met de nachttrein zijn gegaan. 's Avonds werden de bedden uitgeklapt en konden we redelijk goed slapen.

In Chang-Rai hebben we twee tours geboekt. Een culturele tour met de Golden Triangle en de Longnecks, en een jungle tour.

De Golden Triangle is een drielandenpunt. Vanuit de boot zagen we links van ons Thailand, voor ons lag Burma, en rechts van ons lag Laos. We zijn dit keer over de grens van Laos geweest, jeeeh! De Longneckvrouwen wilden we perse zien. Het is niet zo dat deze vrouwen telkens een ring erbij krijgen en hun nek wordt uitgerekt. Nee... een kleine soort van spiraalring (uhhmm, erg zwaar van gewicht!) wordt telkens vervangen door een grotere spiraal, waarbij de ruggenwervel naar beneden wordt gedrukt en dus korter wordt. En wat krijg je dan... de schouders komen lager en de nek wordt langer! De Longnecks waren leuk en interessant om te zien, maar de plek was te toeristisch. Toen we aankwamen stond er iemand bij de entree waar je ook postcards en soeveniers kunt kopen. Ze hebben verschillende dorpjes bij elkaar geduwd zodat je als toerist in korte tijd vanalles te zien krijgt van verschillende culturen en de verschillende stammen.

Onze tweede dag begon erg goed. In een regenstorm werden we opgehaald. Dit is pas een echte jungletocht!! Het leek erop dat de regen niet zou stoppen, maar 's middags hadden we meer geluk en begon het zonnetje te schijnen. We zijn naar een olifantenkamp geweest. De olifanten moeten stammen van bomen verslepen uit de bergen naar de rivier. Dit hebben we niet gezien. Wel hebben we de olifanten die aan het rusten waren eten gegeven en een slang van 100 kl vastgehouden. Het voelt heel raar aan, gladde schubben en heel erg zwaar natuurlijk. Tijdens de tocht zijn we nu wel naar 'echte' dorpjes in de bergen gegaan. Een kind begon te huilen omdat hij enge spoken zag, wij blanke! De jungletocht was erg leuk en glad. Door de regen moesten we goed uitkijken met lopen op de kleigrond. We liepen berg op, berg af, berg op en berg af. We hebben een heleboel mooie uitzichten gezien. We zijn naar een waterval gegaan en 's middags konden we relaxen in een van de warmwaterbronnen.

Tijdens de terugreis zijn we een dag in Chang-Mai geweest. In de stad zelf is weinig te doen. Als je hier naar toe gaat is het net zoals Chang-Rai leuk om een tocht te doen.

De jungletocht is ons erg goed bevallen. In Kanchanaburi (in het midden van Thailand) gaan we een tweedaagse jungletocht doen. Veel lopen, maar ook zittend op een olifant en raften op een houten bootje...

• 21 September 2006 - 12:25

Julie:

hee meid!

dat klinkt als een leuk en mooi begin van jullie reis! we hebben gelukkig vernomen dat er verder niets aan de hand is in thailand ivm die staatsgreep. Gelukkig, want het zou zonde zijn als het deze leuke reis zou verpesten! Amuseer je nog en geniet er maar lekker van. Bijna thuis.. jeeeeh!! hahaha
    Tot gauw!
    dikke kus

• 23 September 2006 - 19:36

De Megjes:

Zo te zien vermaak je je nog goed de laatste weekjes! Wij zijn nu een lekker wijntje aan het drinken en gaan dalijk naar Venlo! We wensen je nog heel veel plezier en zien al uit naar je terugkomst! Dan gaan we weer gezellig met z'n allen op stap!

Tot snel!!

xxx de megjes