Jungletocht en waterval - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Jungletocht en waterval - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Jungletocht en waterval

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 September 2006 | Thailand, Kanchanaburi

De tweedaagse jungletocht in Kanchanaburi is echt een aanrader! 's Morgens zijn we naar een waterval gegaan en naar de Hellfire pass. De Hellfire pass was erg interessant. Tijdens de tweede wereldoorlog hebben krijgsgevangenen uit verschillende landen de rots (zoals je op de foto kunt zien), moeten uithakken voor de treinrails van Burma naar Thailand. Door de slechte omstandigheden en behandeling zijn velen gestorven, waaronder ook een heleboel Nederlanders. Na de lunch zijn we naar een warmwaterbron geweest. Er liep een rivier langs waar je een beetje kon afkoelen. Dit was wel fijn want het water was echt enorm heet! Na het relaxen zijn we begonnen met de jungletrekking. Rond 3 uur zijn we aangelopen. Op een gegeven moment was het zo bebost met bamboebomen dat de enige weg omhoog de rivier was. Soms stonden we met onze benen ruim boven de knieen in het water. De rotsen waren erg glad... dus af en toe had ik even een handje nodig. Rond half 7 werd het donker. Ik denk dat dit niet helemaal de bedoeling is geweest bij deze tocht. We zijn iets te laat vertrokken. Met de aansteker hadden we een beetje licht en gelukkig kwamen we snel aan bij het dorpje waar we zijn gaan overnachten. We sliepen in een houten hutje, erg leuk. 's Nachts hoor je een heleboel insectengeluiden, maar gelukkig val je na zo'n vermoeiende dag meteen in slaap. Maar voordat we gingen slapen hebben we Thais eten gekookt. De gids was tevens ook onze kok! (Erg leuke man trouwens, maar af en toe een beetje maf. Hij houdt ervan om mensen aan het schrikken te maken). Sommige gerechten moesten we op de traditionele manier van de bergbewoners koken. We gebruikten bijvoorbeeld kokosnootmelk als bakolie. Ons prachtige kookresultaat hebben we natuurlijk meteen vastgelegd op foto! De volgende dag moestten we de berg weer af, maar dan via een andere route. Ze zeggen dat er apen, olifanten en tijgers in de jungle zitten. Helaas... we hebben er geen gezien. Volgens mij moet je daar een beetje geluk mee hebben, maar dat hadden we dus niet. Het laatste gedeelte van de trekking was relaxed op een olifant waar we konden genieten van de mooie natuur. Daarna zijn we gaan bamboeraften en tot slot hebben we de olifanten mogen wassen in de rivier, dit was echt leuk! 's Middags zijn we met een nieuwe gids nog naar de Bridge over de River Kwai geweest. Dit vond ik niet echt boeiend omdat er verder geen informatie verteld werd en we niet in het museum zijn geweest. Alleen een kijkje is niet interessant, maar goed.

Ook zijn we naar de Erawann waterval geweest. Dit zijn watervallen in 7 lagen (levels). Ze zeggen dat dit de mooiste waterval van Thailand is. Het is een heel eind lopen wil je alle levels zien, maar wel erg mooi en zeker de moeite waard! Je kon zwemmen in het water, maar ik hield het niet lang uit want je wordt van alle kanten gebeten door de vissen!

Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Phuket. Nu wordt het tijd om even te relaxen...