Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

02 Oktober 2006 | Thailand, Phuket

Via Bangkok zijn we met het vliegtuig naar Phuket gevlogen. Het was een doolhof voor ons op het vliegveld. De tickets moestten we nog ophalen en hoe logisch het op schiphol allemaal in elkaar lijkt te zitten, is het hier dus niet. Maar gelukkig waren we net op tijd met inchecken....

In Phuket hebben we een leuk en luxe hotelletje gevonden. Omdat we in het laagseizoen zaten hoefden we namelijk maar iets meer dan de helft van de prijs te betalen. Dit geldt trouwens ook voor excursies, niet de helft.. maar in ieder geval wel goedkoper.
Yupa is de vrouw van de eigenaar. Ze woont nog maar net hier en vond het erg leuk dat wij in hun hotel kwamen. Ze is 29 jaar maar lijkt veel jonger. De eerste avond is ze met ons mee gaan shoppen op de markt en de tweede avond is ze mee uitgeweest. Ook kwa gedrag lijkt ze veel jonger, haha.

Eilandentripje:
Met de boot zijn we op het Phi Phi eiland geweest waar de film The Beach is opgenomen. Erg mooi en erg blauw water... Verder hebben we een aantal stops gemaakt op het Maya Island en Khai Island. We zijn naar een apenstrand geweest. Dit was niet heel bijzonder omdat we al zoveel apen hebben gezien in deze 3 maanden Thailand. Het was een relaxed dagje, maar toch zijn we de hele tijd bezig geweest. We konden zwemmen, snorkelen en telkens hadden we stops van een half uur / een uur, zoiets.

Excursie raften:
Zaterdag zijn Tanya, Elina en ik gaan raften. Het was erg leuk, maar kort!!! We baalden... Eerst kregen we een vest aan en helm op, ziet er hip uit he? Daarna kregen we een korte instructie over hoe je de peddel moet vasthouden en natuurlijk over hoe je moet peddelen. Twee instructeurs gingen met ons mee. Ik had het gevoel dat hun meer aan het sturen waren dan ik, maar goed. Droog blijven lukt je niet met raften, zeiknat moestten we weer de bus in. En... weer een rit van 2 uur met het busje terug. Lange reistijd met een half uurtje actie, jammer! Oh ja, we hebben ook nog even een stop gemaakt bij de cashewnutfabriek. We konden allemaal verschillende cashewnoten proeven, mmm, het cashewnutdrankje was iets minder lekker!

Het was de bedoeling om op Phuket te relaxen en vooral bruin te worden. We zijn een aantal dagen naar het strand geweest, maar het weer was erg slecht. Veel bewolking en vaak regen, zie foto.

Op de laatste foto zijn we opweg met de boot naar een volgend eiland... Ko Tao. Het was een lange rit....

  • 02 Oktober 2006 - 17:14

    Julie:

    Wooohh leuk weer allemaal om te lezen!! Je geniet duidelijk van de laatste paar dagen. Ik vind t niet erg dat het er bijna opzit. verheug me er op je weer ff te zien en te spreken. Want jemig, wat hebben wij elkaar veel te vertellen denk ik!
    Nog maar een paar nachtjes...
    Geniet van je laatste dagen!
    dikke kus

  • 03 Oktober 2006 - 05:56

    Sonja:

    Erg leuk om alle verhalen te lezen. Jullie hebben echt een ervaring om nooit meer te vergeten volgens mij. Super! Geniet er nog van.
    Groetjes Sonja

  • 04 Oktober 2006 - 11:16

    Ineke:

    heej marion,

    Nog even genieten van dat prachtige land! heb je al iets afgesproken met Linda & John? Het afscheidsfeestje was erg gezellig! ik vind het leuk dat je weer bijna thuis bent, meid! heel veel plezier nog en tot vrijdag?????

    liefs Ineke

  • 04 Oktober 2006 - 13:00

    John:

    Heey Marion, leuk dat je ons op komt halen. Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover, joehooooeeee!!!

  • 04 Oktober 2006 - 13:00

    John:

    Heey Marion, leuk dat je ons op komt halen. Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover, joehooooeeee!!!

  • 05 Oktober 2006 - 07:25

    Marion:

    Vrijdag zien we elkaar he.. linda en john! Jullie zitten nu bijna in het vliegtuig, goede reis en tot morgen! En de rest, jullie zie ik allemaal zaterdag, tot dan! Groetjes

  • 05 Oktober 2006 - 17:26

    Irma:

    Hey Marion,

    Een goeie reis terug, doe voorzichtig, ik ben benieuwd naar al je verhalen, maar ik kom wel een keertje aan wapperen. Liefs Irma

  • 06 Oktober 2006 - 12:58

    Franca:

    hey marion! geniet nog van je laatste dagje he! morgen vlieg je al..heb je ook n beetje zin om weer naar huis te gaan? ik heb iig wel zin om je weer te zien, en al je verhalen te horen! dus tot snel!
    xf

  • 07 Oktober 2006 - 07:28

    Manon Janssen:

    heey marion (buurmeisjes)
    jammer voor je dat je nu alweer bijna terug in nederland bent of vind je dat niet jammer nu moet je de mooie plaats verlaten

    groetjes manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1084
Totaal aantal bezoekers 83755

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: