Week 9 Laatste stageweek... afscheid - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 9 Laatste stageweek... afscheid - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 9 Laatste stageweek... afscheid

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

12 September 2006 | Thailand, Cha-am

Met enkele leerkrachten en studenten ben ik deze week naar de tempel met Monniken geweest (Wat Nong Rong). Toen we daar aankwamen, eerst begroeten (Sawadee Ka), en daarna werd me vanalles verteld over de tempel en het leven van de Monniken. We gingen met de Monniken op de foto, en met de Bhoeda. Ik moest opletten met zitten zodat mijn knieen niet onder mijn rok vandaan kwamen. Op een gegeven moment bij het begroeten van de hoofdmonnik moest ik op mijn knieen zitten, drie keer buigen en met vlakke handen de grond aanraken. Op dat moment voelde ik me een beetje opgelaten omdat ik niet Bhoedistisch ben. Maar ik zag aan de mensen dat dit juist gewaardeerd word. Ik kreeg soeveniertjes van de Monnik, zie foto. Monniken mogen niet aangeraakt worden dus ik moest mijn handen vlak houden zodat hij de soeveniers erop kon leggen. Ik heb een kettinkje uit Burma gekregen, een ring en een tasje uit Chang-Mai. Toen we in de auto zaten vroeg ik aan Wietlay of de Monniken wel blij zijn met de komst van buitenlanders. Ze vertelde me dat hun het waarderen wanneer mensen geinteresseerd zijn in hun cultuur. Geloof dat deel je met je medemens. Alle mensen zijn hetzelfde, je word geboren, je leeft in geluk en verdriet, en je gaat dood. Ze kon me zoals je leest een duidelijk antwoord geven op mijn vraag.

Maandagmiddag hadden de kinderen vrij. En jaja, waarom? Omdat we een uitstapje hadden als afscheidsfeest voor mij, vond ik wel grappig. We zijn gaan lunchen in een gezellig restaurantje met een prachtig uitzicht op een meer tussen de bergen. Daarnaar zijn we naar Kaeng Krachan dam geweest. Vervolgens zijn we naar een plek gegaan waar je op een houten pad door een soort van moeras loopt. Eigenlijk is het een modderstrand waartussen een heleboel bomen groeien, zie foto. Het was 2 km lopen op het pad door de bomen om bij zee te komen. Heb je ooit wel eens lopende visjes gezien? Nou, hier kun je ze zien. Het zijn kleine visjes die zich supersnel kunnen voortbewegen en soms springen ze zelfs. Leuk om te zien!

Vrijdagavond hebben we een feest met de vijf scholen samen. Hier de volgende keer meer over…

  • 12 September 2006 - 07:14

    Jeanne:

    Het einde komt al aardig in het zicht en ik lees dat je al langzaamafscheid aan het nemen bent. Veel gezien en veel geleerd volgens mij. Kom maar een keertje langs om te vertellen als je weer back in town bent. Nog veel plezier.
    Gr. Jeanne

  • 12 September 2006 - 17:29

    Daan & Ineke:

    heej marion,

    zo te lezen gaat alles Prima. zijn je ogen ook weer helemaal beter of heb je daar nog last van. Wij hebben afgelopen weekend Foes- weekend gehad in de ardennen. We hebben mountenbiked en zijn weest te kanoënen. Het was weer erg gezellig! Dit weekend is het kermis in horst daar gaan we natuurlijk ook naar toe! nou megje tot snel.Leuke foto's trouwens!

    Liefs Daan & Ineke

  • 13 September 2006 - 11:03

    Marion:

    Mijn oogje is helemaal beter nu. Eindelijk mag ik weer make-up op. Als ik back in town ben kom ik een keertje langs op de Klingerberg, ben trouwens ook erg benieuwd naar de ateliers. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 85910

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: