Kijken naar de schooltjes Dag 7 - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Kijken naar de schooltjes Dag 7 - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Kijken naar de schooltjes Dag 7

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

16 Juli 2006 | Thailand, Cha-am

Dag 7: Kijken naar de schooltjes.

Jawel hoor we moesten weer eens vroeg op. Poeh poeh. Maar het ontbijt maakte het helemaal goed: croissantje, echt brood, cake, vers fruit, pannenkoekjes, wentelteefjes, gebakken ei, worstjes, bacon en ook nog een heel Thais buffet met rijst… Ja, ja mensen de Thaise bevolking eet ook ’s morgens vroeg rijst met kip!

We begonnen bij de eerste school. Hier werden we vriendelijk ontvangen door de leerkrachten en de directeur. We verzamelde ons in een vergaderzaal, stelde onszelf aan iedereen voor. Alles gaat in Thailand relaxed…. Daarom was de vergadering erg langdradig. We zijn nog in een aantal lokalen gaan kijken. De leerlingen stonden steeds vriendelijk op en zeiden: Good morning teacher how are you? Wij antwoordden dan, We’re fine and you? De leerlingen antwoorden: Fine, thank you. Als leerkracht moet je ook zeggen dat ze mogen gaan zitten, anders blijven ze de hele tijd staan.

Daarna zijn we naar de volgende school gegaan. Deze school zou eigenlijk niet meedoen. Toen we aankwamen op de school, werden we naar een lokaal gebracht. Dit lokaal stond vol met Engelse boeken en hing vol met engelse zinnen en woorden. Je kon al zien dat ze hier een stukje verder waren dan de andere scholen.
We mochten een les Engels bijwonen. Hier schrokken we een beetje van, want deze leerlingen waren al redelijk goed in het Engels.
Deze school heeft dus meer behoefte aan de uitspraak van het Engels en didactische werkvormen om het Engels aan te bieden.
We wilden eigenlijk allemaal niet, omdat ze hier al zo goed waren en we bang waren dat ze veel te veel van ons zouden verwachten. In overleg met John is eruit gekomen dat Sanne op deze school zou gaan lesgeven. Dit vanwege haar goede uitspraak in het Engels en met ondersteuning van John en de andere studenten.
Op deze school kregen we een heerlijke PITTIGE lunch aangeboden met als toetje een vanille ijsje.

School drie was de school van meneer Sian, hier heeft in december ook al een student Engels les geven. Onder de vergadering kregen we koude groene thee en lekkere bananenhapjes. Ook hier kregen we een rondleiding door de school heen. Het is erg leuk te zien hoe de klas lokalen zijn ingericht en welk materiaal ze gebruiken.

Bij de vierde school waren de leerlingen druk bezig met een sportdag. Maar toen ze ons zagen kwamen ze allemaal op ons afgelopen. Ze vonden ons een stuk interessanter.

In de bus hebben we de scholen verdeeld. Iedereen komt op een eigen school te staan.
Het was een vermoeide dag, wennen aan de Thaise wc en genieten van alle aandacht die we kregen van de kinderen, maar vooral ook van de leerkracht die heel erg dankbaar zijn dat we hier zijn.

’s Avonds hebben we voor de laatste keer met John, Ton en Inge gegeten. Het was erg gezellig. We waren redelijk vroeg in het Hotel, dus hebben we het eerste deel van Narnia gekeken (aanrader).

• 27 Juli 2006 - 11:13

Manon:

heeej marion

hoelang duurt een school in thailand eigenlijk???

groetjes je buurmeisje