Nieuw huisje inrichten Dag 8 - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Nieuw huisje inrichten Dag 8 - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Nieuw huisje inrichten Dag 8

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

16 Juli 2006 | Thailand, Cha-am

Dag 8: Nieuw huisje inrichten.

Vanmorgen werden we om 11 uur opgehaald. We waren heel erg benieuwd naar de inrichting van ons huisje de komende 9 weken. De grote vraag was in hoeverre ze moeite voor ons zouden doen. Mr. Saigon en Mr. Suthipong zouden voor de spullen zorgen. Toen we aankwamen stonden er stoelen en tafels, een diepvries, een tv en natuurlijk uiterst belangrijk.., de airco!

De directeuren en leerkrachten van de scholen zijn gekomen om te helpen. Later kwamen de twee Engels leraressen van Bannong Rong school. Ze gingen voor ons de badkamer poetsen, helpen mochten we absoluut niet. Erg lief allemaal…

De rest van de spullen zijn we gaan kopen in een groot winkelcentrum. Echt leuk om je eigen huisje te gaan inrichten! Ineens bleken er ook nog een aantal andere leerkrachten, een aantal kinderen van Bannong Rong school, in het winkelcentrum rond te lopen. Hulp genoeg dus! We hadden besloten om deze spulletjes zelf te kopen (een winkelkar vol met spullen voor maar 14 euro per persoon). Mr. Saigon had ons al op Mc Donalds getrakteerd. Ik betwijfel of hij dit als Thai wel echt lekker vond. Waarschijnlijk niet, maar deed hij dit uit liefdadigheid voor ons westerse mensen.
En ooohh, wat hebben we toch iets leuks gevonden voor in ons klaslokaal. Grote platen met het ABC en tellen tot 10 (Engelse voorwerpen en dieren worden per letter / cijfer gebruikt als geheugensteuntje). Geweldig materiaal om te gebruiken, maar ook voor een fleurige inrichting van het lokaal.

De mensen zijn zo aardig en willen gewoon het beste voor ons. We hadden namelijk niet verwacht dat er telkens weer nieuwe spullen gebracht werden. Ze hadden enorm veel voor ons gekocht: ‘vers fruit, flessen water, poetsspullen, borden en bestek, een gaskooktoestel met kookpannen en zelfs een magnetron… etc. etc.’. Dit hadden we totaal niet verwacht.

Toen we gisteren de scholen gingen bezoeken kregen we allerlei lekkernij aangeboden. Iedereen was ons vandaag zo goed aan het helpen, dus wilden wij hen water en een koekje aanbieden. ‘No thank you’, is de reactie waarover we nu al niet meer verbaasd zijn. Maar gelukkig toen we alles op tafel hadden gezet durfden ze er toch iets van te pakken. Na al het harde werken in dit hete weer is een glaasje water wel lekker!

’s Avonds belde mr. Saigon. Hij vroeg of alles nog gelukt was en hij was erg bezorgd over hoe en waar we gingen eten. Het gas om te koken komt namelijk morgen…

• 16 Juli 2006 - 21:12

Peettante:

Hallo Marion
    Wat heb je een mooi huis en mooie foto's.
    Het lijkt mij daar harstikke leuk.
    Groetjes uit Lottum en veel sucses.

• 17 Juli 2006 - 07:58

Jeanne:

Wat een verhalen. Tot nu toe valt het in ieder geval mee wat primitief leven betreft. Ben benieuwd hoe het je allemaal af zal gaan als je eenmaal les gaat geven. Ze staan in ieder geval open voor jullie en zo te horen erg vriendelijk en beleefd. Het is erg leuk om dit allemaal via dit medium mee te kunnen krijgen.
    Marion, veel succes met je eerste leservaringen en tot het volgende bericht.
    Gr. Jeanne

• 17 Juli 2006 - 10:10

Rianne:

Eindelijk even tijd om je berichtjes bij te lezen.. echt geweldig klinkt het allemaal! Blij dat ze zo lief voor je zijn hoor.. :)
    Ik ben hier weer een beetje afscheid aan het nemen van alles, wat wel een beetje vreemd is.
    Nou ja, iig nog heel veel plezier en succes met je lessen!
    kusjes!

• 18 Juli 2006 - 16:23

Tante Henriet:

Hoi Marion,
    Verlang je al terug naar de buren. Denk het wel.
    Hopelijk is het bij jullie niet zo heet als hier.
    Onze vacantie is al voorbij, jij hebt nog een paar maanden ( vakantie ha ha )
    Jouw boekje Rome ligt al op jouw slaapkamer. Het was er geweldig.
    Succes in Thailand
    Tot de volgende keer.

• 19 Juli 2006 - 18:46

Manon En Danique:

hoi marion

kei leuk wat je allemaal schrijft en de foto's zijn ook leuk zo kunnen wij nog eens zien hoe het met jou en in thailand is.

groetjes je buurmeisjes