Week 2 Thema Sport + Weekendje Hua Hin - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 2 Thema Sport + Weekendje Hua Hin - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 2 Thema Sport + Weekendje Hua Hin

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Juli 2006 | Thailand, Cha-am

Week 2: Thema sport

Maar eerst nog eventjes over het weekend:
Hua Hin was een zeer geslaagd weekendje. Weer even dat vakantiegevoel terug na een week hard werken. We hebben lekker op het strand liggen relaxen. We zijn een nachtje blijven slapen in een hotelletje... en helaas moesten we zondag weer terug naar Cha-am.

Deze week zijn we met de thema's begonnen. In Nederland hebben we ons natuurlijk moeten voorbereiden op wat we hier willen doen. Ieder van ons heeft een thema uitgewerkt. We hebben de lessen in elkaar gezet en materialen gemaakt zoals werkbladen, woordplaten, memories en puzzels. Ik ben begonnen met het thema sport.... Andere thema's zijn: body, house and school, animals, music, etc. de rest weet ik zo even niet.
De kinderen vinden de lessen erg leuk omdat we veel in spelvorm doen. Dit zijn ze niet gewend. Vooral door het enthousiasme van de kinderen heb ik veel plezier in het lesgeven. Maar het is natuurlijk niet altijd alleen maar leuk leuk op stage. De kleuters zijn me in eerste instantie een beetje tegengevallen. Het is erg moeilijk om kleuters een opdracht / oefening duidelijk te maken wanneer je niet met hun kunt communiceren. Lieve strakke gezichtjes die me aankijken zonder enige reactie, haha. Maar gelukkig zijn de leerkrachten van de kleuterklassen er meestal bij, dus kunnen ze me een beetje helpen. Uitleg en instructie heeft me deze week veel tijd gekost. Nu aan het einde van de week begin ik het lesgeven echt leuk te vinden! Ik merk dat de kinderen me steeds meer beginnen te begrijpen. Ik heb de kinderen veel spellen geleerd, memorie vinden ze helemaal geweldig! Leuk om te zien is dat de leerkrachten alles opschrijven wat ik doe. Zelf een liedje dat ik de kinderen heb aangeleerd wordt overgenomen. Ineens dacht ik: 'Wat hoor ik nu!'... was een leerkracht de sporten met de kinderen gaan oefenen.

Ineens bedenk ik me een leuke ervaring met een kleutertje. Ik was in de klas aan het werk toen er een aantal kleuters naar binnen kwamen. Ja ja, kleuters kennen toch wel al een beetje Engels. De zin 'Hello, how are you today? I'm fine, thank you. And you?', kan ik nu al dromen. Echt hoe snel en hoe vaak dat kind deze zinnen achter elkaar ratelt is niet normaal. Maar zou ze ook enig idee hebben van wat ze nou eigenlijk zegt?
Een andere leuke ervaring heb ik met een kind uit grade 6. Hij doet zich heel volwassen voor. Hij vind het geweldig om mij Thais te leren. Tijdens mijn lessen zeg ik vaak 'Oke, good!' Nu is hij mij dus Thais aan het leren, en wanneer het me lukt een woord redelijk (uhhm) uit te spreken zegt hij voortaan op precies dezelfde toon, 'Oke, good! Alsof hij de leerkracht is, haha!

We zijn trouwens heel erg gezond bezig hier, lekker sportief… elke dag kunnen we naar de aerobic gaan (100 meter van ons huisje vandaan). We zijn nu al 4 keer geweest in een week tijd, goed he! Behalve op woensdag gaan we niet, dan is er markt in Cha-am waar je allemaal heerlijke lekkere hapjes kunt eten.

Ohhh... ik ben me gisteren toch dood geschrokken. Ik was met Tim aan het bellen en toen zag ik me toch ineens een megaspin in ons huis! en dan bedoel ik ook echt een mega mega spin.. 10 cm zoiets! Zo eentje met een dik lijf en dikke lange poten. We hebben er een foto van gemaakt dus ik zal jullie um de volgende keer laten zien. En thanks Eefje, jij bent onze heldin... Ik weet niet hoeveel gifspree dat beest nodig had om dood te gaan, veel in ieder geval!

  • 28 Juli 2006 - 15:19

    Jeanne:

    Hoi Marion,
    Leuke foto's en leuke verslaggeving van je ervaringen. Lijkt me toch lastig zeker met kleuters, maar memory is natuurlijk het middel om ze op een leuke manier nieuwe woorden te leren. Misschien kunnen ze ook zelf een memory maken van de woorden die ze al van je geleerd hebben, of heb je dat al gedaan?
    Nou ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Geniet maar van al je ervaringen. Jacqueline was hier met een vriendin van mij Mariette, die werkt ook de Willibrordusschool dus toen hebben we samen even naar je website gekeken.
    Groetjes en tot de volgende keer.

    Jeanne

  • 30 Juli 2006 - 11:55

    Iny:

    Hallo Marion,
    Ik vind het erg leuk om je verslag te lezen. Je moeder heeft me op de webpagina gewezen en ik kijk nu regelmatig. Wat een geweldige ervaring moet zo'n leuke stageplaats voor je zijn. Ook goed dat werken wordt afgewisseld met ontspanning. Ik wens je nog veel succes met je stage, maar vooral ook plezier in Thailand.

  • 31 Juli 2006 - 07:46

    Marion:

    Zelf een memory laten maken heb ik nog niet gedaan. Leuk idee! De laatste 2 weken zijn herhaalweken. Ik denk dat het erg leuk is dit dan te doen. Nu heb ik het thema body, hier kun je heel veel mee doen. Ik heb de kinderen vandaag de lichaamsdelen laten tekenen totdat het hele poppetje klaar is. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 85390

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: