Weekendje Petchburi - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Weekendje Petchburi - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Weekendje Petchburi

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

31 Juli 2006 | Thailand, Cha-am

In Cha-am zie je waar je ook komt overal straathonden. Honden die rustig over de weg lopen en op de weg slapen waarvoor het verkeer moet wachten. In Petchburi, een klein plaatje ongeveer 3 kwartier reizen met de bus, zie je waar je ook loopt apen om je heen. Als je ooit een keer de berg op gaat in Petchburi raad ik je aan geen eten mee te nemen, niet alle aapjes zijn lief! Heel mooi in Petchburi is de cave, zie foto’s. We zijn aan het bidden voor geluk op de foto waar we met de knieen op de grond zitten. Het stokje dat door flink schudden uit de koker valt is je geluksnummer. 1 stokje is genoeg Elina… Mijn geluksgetal is 23 geworden. Wat zegt dit over mijn geluk:

Enjoyable life. Despite any illness, need no worry. All in the family will be happy and have good lucks. Long journeys will be undertaken safe and sound. Desires will be fulfilled. Patient recovering. Legal case in your favor. All is good for you.

Verder zie je in de cave een heleboel boedha’s en andere dingen die betekenis hebben voor hun geloof. Heel erg mooi allemaal!

Trouwens, de mensen hier proberen ons iedere keer maar weer te betoepen. Belachelijke prijzen durven ze soms te vragen voor taxi’s en voor kleding. Wij zijn de toerist, dus moeten pingelen, maar op een gegeven moment word je dat een beetje moe, zeker als je op plekken bent waar bijna geen toeristen komen.

Sawadee Ka oftewel Tot ziens!

• 01 Augustus 2006 - 16:42

Sonja Wagemans:

ha marion
    echt super wat jij daar allemaal meemaakt! ook echt leuk om te lezen!geniet er van! groetjes xxx je liefste nichtje