Week 3 Thema Body - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 3 Thema Body - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 3 Thema Body

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

02 Augustus 2006 | Thailand, Cha-am

Week 3 Thema body

Het beeld dat ik had van Thaise scholen is dat er veel structuur en discipline zou zijn. Ik merk steeds vaker dat de discipline eigenlijk helemaal niet zo sterk is op deze school. ‘s Morgens en aan het einde van de dag wordt er van alles verteld door de microfoon. De kinderen zitten netjes in rijen op de grond. Dit duurt elke morgen en middag een half uur tot 3 kwartier, en dat is erg lang voor kinderen, zeker voor de jongere kinderen. Veel kinderen zie ik met elkaar praten, spelen en friemelen met spulletjes. De andere kinderen zie ik in gedachten wegdromen. Ik heb toen gevraagd wat er nu precies allemaal verteld wordt. Dit kan vanalles zijn, over het programma van de volgende dag of over activiteiten die komen. Over de kleding, elke dag heeft zijn eigen kledingvoorschriften. Over de dag zelf, wat goed ging en wat er mis is gegaan. Soms verontschuldigen de leerkrachten zich over bepaalde dingen die gebeurd zijn. De dag wordt uitgebreid geëvalueerd. Maar ik zie dat de meeste kinderen helemaal niet luisteren, dus mmm…
Verder moeten de kinderen elke morgen het plein voor de school vegen. Het is veel werk en de dag erna liggen er weer evenveel bladeren op de grond, ook weer zoeits, mmm…
De kinderen zijn meestal al om half 8 op school om deze taken te doen. De lessen zouden om half 9 moeten beginnen, maar vaak loopt dit uit, dus gestructureerde tijden zijn er niet echt.

Elke dag begin ik om 9 uur met lesgeven. Vanmorgen kreeg ik een half uur van te voren ineens te horen dat ik geen les hoef te geven omdat er activiteiten zijn voor de verjaardag van de Koningin. Niet dat ik dit erg vind, ik verschuif mijn planning gewoon naar een dag later. Maar het is me al vaker opgevallen dat dingen hier laat geregeld en gemeld worden.
Op 12 Augustus is de koningin jarig. Dit wordt op 12, 13 en 14 Augustus gevierd. Ja ja, dat betekend dus dat wij op maandag vrij hebben. Onze planning is om dan met een vliegtuig vanuit Hua Hin naar een eilandje te gaan. We moeten alleen nog even kijken naar welk eilandje we willen, natuurlijk eentje met palmbomen, witte stranden en een blauwe zee… heerlijk!

Lesgeven over het thema body is erg leuk. Er zijn veel verschillende activiteiten te bedenken waarbij de kinderen hun eigen lichaam gebruiken. Ik werk daardoor minder met flitskaarten. Dit thema vind ik makkelijker en leuker dan het thema sport. De kinderen kennen al wat woorden van dit thema, de woorden bij sport waren minder bekend. Ook kun je bij body andere thema's makkelijk koppelen. Bijvoorbeeld bij tennis beweeg je met je armen en gooi je de bal met je handen, bij voetbal beweeg je je benen en schop je de bal met je voeten. Ik hoop dat de kinderen daardoor ook de woorden van sport blijven onthouden.

En voor de mensen die zich afvragen of ik het nog steeds naar mijn zin heb, ja hoor ik vind het super!!!

  • 02 Augustus 2006 - 12:29

    Lisanne:

    Ik lees nog trouw iedere keer je berichtjes! Toch wel erg leuk om te horen dat het toch allemaal niet zo streng en gedisciplineerd is!

    Ik lees trouw verder en kijk al uit naar het nieuwe verslagje!

    Nog veel plezier daar!

    x Lisanne

  • 03 Augustus 2006 - 08:22

    Julie:

    Heee meid!!!
    Bedankt voor de leuke kaart!! Hij was er idd al heel vroeg, ik was zelfs nog op vakantie!Het was gister echt een verrassing dat je smste! Keileuk!!!! Ik lees nog steeds trouw alle verhalen en ben blij dat je het er zo naar je zin hebt. Zo moet dat! Zorg wel dat je ook zin blijft houden om nog terug te komen he!;-) Heel veel groetjes en tot mails!
    xx

  • 05 Augustus 2006 - 17:06

    Henny Van De Pasch:

    Ik heb (samen met Sanne ) de foto's bekeken. het lijkt me echt een hele ervaring. Als het sanne goed beval;t op de PABO hoop ik dat ze ook een keer zo'n kans krijgt.
    We wensen je nog een hele leuke tijd.
    groetjes Jan Henny Niek en Sanne van de Pasch

  • 07 Augustus 2006 - 10:35

    Marion:

    Dank je! Het is zeker een aanrader, ik hoop dat Sanne ook de kans krijgt en dat het je goed bevalt op de Pabo, vast wel! Groetjes

  • 09 Augustus 2006 - 10:13

    Esther:

    Ha megje
    Hier een berichtje vanuit Marokko. Hebben gehoord wat er gebeurt is; echt balen!! Hopen dat je alles weer snel een beetje in orde hebt! Hier gaat alles goed het is echt een super mooi land met een indrukwekkende cultuur! Succes ermee en niet te vergeten heel veel plezier!
    xxx de megjes

  • 09 Augustus 2006 - 10:38

    Marion:

    Ohhh, ik mis Marokko nu ook wel een beetje hoor meiden! Jullie ook heel veel plezier daar! Groetjes.. en leuk dat jullie vanuit Marokko naar mijn weblog hebben gekeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 85815

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: