Week 4 Thema Animals - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 4 Thema Animals - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 4 Thema Animals

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

09 Augustus 2006 | Thailand, Cha-am

Hello everybody,

Weekend
We zijn weer naar Hua Hin geweest. Sanne en Tanya waren ziekjes, dus daarom een rustig weekendje op het mooie strand in Hua Hin. We hebben heerlijk gerelaxed op het strand en een Thaise massage gehad. Of ja, Tanya en Elina hebben voor de echte Thaise massage gekozen, en Eefje en ik voor de olie massage. Maar goed dat het vrouwen waren, gih! Maar het was in ieder geval heerlijk… heerlijk relaxed! Verder zijn we naar de Shopping Mall geweest, ja ja alweer winkelen ik weet het. Het lag om de hoek van ons hotel, dus we konden het echt niet laten om erheen te gaan. Ik heb een heel leuk wit rokje gekocht, binnenkort zien jullie het rokje vast wel een keer, of meerdere keren denk ik, op een foto verschijnen.

Gisteren had ik lekker een dagje vrij omdat de leerkrachten naar een of andere meeting moesten. Het is heerlijk om een dagje alleen in het huis te zijn. Ik was van plan om uit te slapen, maar dat lukte niet echt, om 7 uur was ik al klaarwakker. Ik heb toen de was gedaan (was hard nodig want ik had niet meer zo heel veel om aan te trekken). Daarna ben ik film gaan kijken, en ‘s middags even naar de markt om verse annanas te kopen.

Morgen moeten we meehelpen op een Englisch camp voor secundairy school. Tijdens de speurtocht staan we op een aantal posten (in het bos, hoop dat ik geen gekke beesten zoals mega- spinnen tegenkom). We moeten de kinderen een aantal liedjes aanleren en we gaan een aantal spellen met ze spelen. ‘s Middags mogen we mee op excursie, dat vind ik wel leuk want dan krijgen we ook wat van Petchaburi (de provincie) te zien.

Aankomende vrijdag word ik geinterviewd. Ik moet dan mee naar het bureau van onderwijs, kantoor van Soetipong (de man die zoon beetje alles heeft geregeld voor ons). Ze gaan me interviewen over hoe ik het vind om hier les te geven. Op de vraag wie me nu eigenlijk gaat interviewen kreeg ik niet echt antwoord, maar die man zou me nog mailen, dus ik ben benieuwd!

Zoals je leest komt er deze week weinig terecht van het lesgeven. Deze week heb ik het thema animals. De voorbereiding van lessen kost me steeds minder tijd. We hebben nu een hele lijst met opdrachten en spellen die je zou kunnen doen, ook handig voor de studenten die volgend jaar misschien naar Thailand gaan. Hoe langer ik stage loop hoe leuker ik het begin te vinden. Ik ken de kinderen nu, het lesgeven gaat me steeds makkelijker af en ik weet nu op welke manier ik kan communiceren met de leerkrachten. Het is niet veel wat je kunt zeggen, maar ze vinden het erg leuk wanneer je iets zegt en vooral wanneer het hun lukt iets terug te zeggen. Verder heb ik gemerkt dat mijn voorkeur van lesgeven toch echt naar de bovenbouw gaat. De kleutertjes zijn schattig, maar grade 6 (groep 8 ) vind ik helemaal geweldig! Zou groep 8 ook iets voor me zijn in Nederland, mmm... ik weet het niet, wie weet!

Vrijdag hebben we feest! Tanya is jarig, hiep hiep hoera!!! De school heeft een klein feestje geregeld, erg leuk dat ze dat doen. We gaan gezellig samen ergens eten en verder… we laten ons verassen!

Aankomend weekend gaan we naar Ko Samui. Ik verheug me er enorm op. Vrijdag avond vertrekken we met de bus en zaterdag om 6 uur ’s morgens gaat onze boot naar Ko Samui. Na 2 uur met de boot gevaren te hebben komen we als het goed is aan op Ko Samui. We hebben super zin in een beachparty ofzo, in Cha- am is verder namelijk niet zo heel veel te beleven. We blijven 2 nachten daar. Op Maandag hebben we vrij van stage omdat de Koningin jarig is geweest. Maandag vroeg in de morgen moeten we helaas weer terug naar Cha-am.

Nou, zoals je ziet heb ik volgende week dus een heleboel te vertellen....

  • 09 Augustus 2006 - 10:45

    Jeanne:

    Nou, volgens mij hebben jullie een luizenleventje daar in Thailand. Veel vrij, veel extra dingen. Is ook euk voor de kinderen, maar is dat allemaal met een onderwijskundige opzet en achtergrond of alleen maar leuk. In ieder geval blijkt uit je verhaal dat je je prima amuseert en ik hoop voor je dat dat zo blijft. Groetjes, Jeanne

  • 09 Augustus 2006 - 13:34

    Linda:

    Ha Marionneke!!

    Zo te zien gaat alles nog goed daar :) Hier ook... ben alleen een baantje voor 6 weken aan het zoeken en dat lukt nog niet echt. Tot die tijd moet ik ma gewoon lekker uitslapen, boekjes lezen en tv kijken, naar terrasjes gaan met Rianne (de enige aanwezige vaan de megjes) etc. Ah wat erg toch ;) Ik vind de foto's echt superleuk om te zien!! Tot 6 oktober!!

    Dikke kus Linda

  • 09 Augustus 2006 - 15:44

    Marion:

    Geniet ervan Linda, en ik zie je 6 oktober in Bangkok! Klinkt wel gek zeg... maar ik vind het super dat we elkaar nog een dagje zien, anders zou het wel erg lang zijn! Groetjes kus

  • 09 Augustus 2006 - 15:49

    Marion:

    Nou, ik denk, of ik weet eigenlijk wel zeker, dat het van hun uit eigen belang is om ons die extra dingen te laten doen. Maar we geven vijf dagen les, dus die extra dingetjes zijn wel fijn tussendoor. Als de leerkrachten iets hebben is het wel met een onderwijskundige achtergrond, maar veel dingen zijn onder schooltijd, vergaderingen bijvoorbeeld, de kinderen spelen dan buiten. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 85815

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: