Weekendje Ko Samui - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Weekendje Ko Samui - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Weekendje Ko Samui

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

14 Augustus 2006 | Thailand, Cha-am

Sawadee Ka,

Vrijdag avond hebben we de verjaardag van Tanya gevierd. We zijn gaan eten in een Thais restaurant. Leerkrachten van Tanya haar school waren uitgenodigd, John natuurlijk (hij is vandaag trouwens teruggevlogen naar Nederland want de Pabo begint weer). Verder Elise (een meisje uit Amerika die ook bij de Headmasterday en het English camp heeft meegeholpen). Mr. Soetippong en Mr. Saigon hebben dit geregeld en hadden hun vrouw meegenomen. Tijdens het eten werden er roosjes uitgedeeld en konden we Tanya feliciteren, ook kreeg ze een aantal cadeautjes en een chocoladecake met 21 kaarsjes. Op de foto zie je John zingen op het podium (Lied: Stand by me van Ben E. King).

Om 9 uur heeft Mr. Siagon ons naar Hua Hin gebracht waar onze bus vertrok. Ik heb die nacht in de bus redelijk kunnen slapen. Wel werd je om de zoveel tijd wakker gemaakt door een shreeuwende Thai, mensen die naar een ander eiland gingen moesten telkens ergens uitstappen. Maar gelukkig kwamen er daardoor wel twee stoelen vrij en kon ik gaan liggen. We zijn vaak moeten overstappen, van bus naar mini- busje, van bus naar taxi etc... kregen een beetje een backpackgevoel!

We sliepen in een soort bungalowhuisjes. Nog geen 20 meter verder was het strand, een paradijsje met een blauwe zee en palmbomen naast het strand. We lagen in een baai, het water was ondiep en er waren geen golven, we konden heerlijk relaxed in de zee bruin worden.

\'s Avonds zijn we naar het centrum gegaan. Je merkt wel dat alles hier een stuk duurder is omdat dit een toeristenplaats is. We hebben samen met de vrienden van eefje, die nu in Thailand aan het backpacken zijn, gegeten bij de Italiaan. Tanja, Elina en ik, zijn \'s avonds gaan stappen. We zijn naar de Green Mango geweest, een grote discotheek midden in het centrum. Het uitgaan hier is te vergelijken met in Turkije, openlucht discotheken en kroegjes, mensen die op straat dansen. Er lopen me hier toch een aantal rare typetjes rond..., maar dat heb je eigenlijk op alle bekende toeristische uitgaansplekken wel.

De zondag ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de zaterdag. Zonnen op het strand, shoppen, gezellig ergens iets eten, alleen ben ik dit keer niet mee uitgeweest.

Morgen ga ik op stage beginnen met het thema \'Music\'.

Daaaaag!

  • 14 Augustus 2006 - 12:46

    Ineke & Daan:

    Ha marionneke,

    Zoe te leaze giet alles good doa! Ge hed der leuk foto's opstoan. We hebben nou roezefiest heer in Lottum en zoals altied is dat gezellig! we hebben samen en gewellige vakantie gehad, echt vul gezeen. nou tot snel vul groetjes Daan & Ineke

  • 14 Augustus 2006 - 13:10

    Marion:

    Dag,
    Morgen komen de foto\'s van dit weekend. Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, laten jullie me de foto\'s zien als ik terug ben?
    Groetjes en tot snel!

  • 14 Augustus 2006 - 15:33

    Manon Buurmegje:

    heej marion

    jammer dat er hier geen foto's bij staan ik had best willen weten hoe weekendje ko samui er uit zag ma ja je hebt er toch veel meer andere leuke foto's op staan.

    groetjes buurmegje manon

  • 15 Augustus 2006 - 05:55

    Jeanne:

    Hoi Marion,
    Het blijft allemaal als een heerlijke vakantie klinken met af en toe wat werken. Wij zijn hier al weer begonnen en gaathet gewone leven weer zijn gangetje. \je krijgt de groeten van iedereen.
    Nog veel plezier en tot de volgende mail.
    Gr. Jeanne en de rest van de school.

  • 15 Augustus 2006 - 13:18

    Hallo Met Oma Haazen:

    ik zit nu bij tante marij. ik heb je fotos bekeken ze zijn heel mooi nog veel plezier groetjes OMA HAAZEN.

  • 15 Augustus 2006 - 13:52

    Marion:

    Dank je oma, dat lukt wel! Het is hier super leuk en we hebben al veel mooie dingen gezien!
    Groetjes

  • 15 Augustus 2006 - 13:53

    Marion:

    De groetjes terug aan iedereen van de Klingerbergschool!

  • 18 Augustus 2006 - 17:45

    Henk En Marlies:

    Het ziet er allemaal fantastisch uit. Wat een bijzondere ervaring!Zijn benieuwd naar al je verhalen.Nog een heel plezierige tijd voor jullie allemaal.Tot gauw.
    Groetjes uit Venlo.
    (Zijn voor het eerst naar de rozenfeesten geweest, compliment aan Lottum!!
    Heb je het niet gemist?)
    We wachten benieuwd op nieuwe berichten.

  • 20 Augustus 2006 - 12:16

    Marion:

    Ik heb de rozenfeesten niet gemist, maar ik was wel erg nieuwsgierig! Er komen foto's van op internet, ga ik zeker even naar kijken. Ik hoop dat jullie ook een hele fijne en mooie vakantie hebben gehad! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 85905

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: