Week 5 Thema Music + Weekendje ziekenhuis - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 5 Thema Music + Weekendje ziekenhuis - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 5 Thema Music + Weekendje ziekenhuis

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

20 Augustus 2006 | Thailand, Cha-am

Deze week had ik het thema Music. Ik heb bingo met de kinderen gedaan, erg leuk. De uitleg kostte me wel even wat tijd. De kinderen hebben alles over voor stickers en stempels die ze kunnen winnen…

Er wordt heel goed voor me gezorgd op school. Leerkrachten verontschuldigden zich deze week over dat ze me af en toe vergeten koffie te brengen. Vanaf deze week heb ik mijn eigen koffiezetapparaat in de klas… zie foto.

Donderdag zijn we gaan eten in een papaya restaurant. Rijst serveren ze er niet, alleen papaya salade en een soort van noodles. Voordat we hier gingen eten, reden we eerst naar het restaurantje waar we normaal altijd eten, om rijst voor mij te halen. De papayasalade (een extra bord voor mij, niet te pittig) was heerlijk, maar mijn tong en lippen stonden evengoed in brand, haha! Pittig eten begin ik trouwens wel steeds lekkerder te vinden, als het maar niet te pittig is.
Alles wat ze me aanbieden wil ik proeven! Maar donderdag werd me verteld dat de crispyachtige dingen we als soort van voorgerecht kregen, gemaakt zijn van varkenshuid. Toen dacht ik: ‘mmm… laat maar zitten’. Wanneer ze niets gezegd zouden hebben, had ik het gewoon geproefd hoor, de leerkrachten moesten erom lachen.

Donderdag middag kregen we te horen dat Sanne in het ziekenhuis ligt. Sanne is de unlucky person hier. Allereerst had ze een allergische reactie van alle muggenbeten. Toen dat eenmaal over was werd ze ziekjes, buikkrampen en diarree (hier hebben we trouwens bijna allemaal al last van gehad, alleen niet zo erg als Sanne). Toen dat over was, kreeg Sanne last van haar oog. Eerst was het een infectie op het oog, maar nu is het een infectie in het oog geworden. Ze was al naar de dokter geweest, maar de druppels en pillen hadden niet geholpen. Nu ligt ze in het ziekenhuis in Phetburi (een priveziekenhuis gespecialiseerd voor de ogen). Donderdagavond zijn we meteen op ziekenbezoek gegaan. Sally de Engelse lerares van Sanne haar school is blijven slapen. De rest van het weekend zijn Eefje en ik blijven slapen. Ze hadden extra bedden op de kamer gezet dus we konden heerlijk slapen. In ieder geval beter dan de matrasdekentjes in ons huisje!

Het oog van Elina en van mij was ook een beetje geirriteerd en rood geworden. Omdat de infectie van Sanne besmetelijk is, hebben we er toch maar even een dokter naar laten kijken. De dokter had een apparaat waarbij ik op het scherm mee mocht kijken toen hij Elina aan het onderzoeken was. Je kunt echt alles van het oog zien, best wel interessant! Toen de dokter ons vertelde dat Elina en ik ook geinfecteerd waren konden we onze lach niet meer inhouden. Echt stom, want het is helemaal niet grappig, maar we kregen allebei een lapje voor onze ogen, hetzelfde als hoe Sanne heeft. Toen we de kamer van Sanne binnenliepen begonnen we weer allemaal hard te lachen… zie foto, Pirates of the Caribean! Elina en ik zitten nog in het beginstadium van de infectie, dus het is allemaal lang niet zo erg als bij Sanne. Ik heb er verder ook geen last van, het is alleen irritant omdat je maar met 1 oog kunt kijken. Ik kan gewoon mijn dingen blijven doen en ga morgen lekker naar stage… alleen mogen de kinderen me nu niet aanraken!

Dit was een ongepland weekendje ziekenhuis. Vandaar dat ik mijn weblog ook pas zo laat heb kunnen bijwerken….

Sawadee Ka en tot volgende week!

• 21 Augustus 2006 - 07:22

Marijke:

Heeeeeej nichie,
    Veel beterschap met je oog. En natuurlijk nog heel veel plezier daar!
    Heel super veel groetjes je nichie

• 21 Augustus 2006 - 10:59

Bibi:

Hallo meiden,

wat maken jullie toch allemaal mee???? en dan die lapjes op de ogen, hahahh. maar hopelijk gaat het snel over!!! nou ik hoor de ontwikkelingen wel van jullie. heeeeel veele plezier en avontuur nog!!! gr. bibi

• 22 Augustus 2006 - 07:05

Marion:

Met de oogjes gaat het gelukkig steeds beter! Groetjes

• 22 Augustus 2006 - 19:12

Linda En John:

Gelukkig dat het weer wat beter met je oog gaat. Hopelijk heb je er niet al te veel last van. Ik zie trouwens (foto koffiezetapparaat) dat je niet uit de megjesmok drinkt, schandalig ;). Nog veel plezier en idd 6 oktober nog ff snel bijkletsen in Bangkok.

groetjes Linda en John

• 23 Augustus 2006 - 13:40

Vera Manders:

Hoi Marion

Leuk om te lezen wat jullie meemaken! Het lijkt me een onvergetelijke ervaring om hier te wonen en werken met de kinderen en leerkrachten. Ik ben vorig jaar ook naar Thailand op vakantie geweest en ken de leuke rondleidingen van John dus goed en het land een beetje. Ik wens jullie nog veel plezier samen (zonder ooglapjes)en tot ziens in Venlo.

Groetjes, Vera Manders

• 23 Augustus 2006 - 13:50

Annigje:

Hallo marion,

Tjee, al die lapjes......Verder gaat het prima, heb ik begrepen. Fijn! Ik blijf jullie versl;agen met plezier lezen!
    groet,
    Annigje

• 25 Augustus 2006 - 06:11

Marlies En Henk:

Die Pirates zien er inderdaad heel stoer uit. Vervelender is dat je zelf nu ook gebruik mag maken van de Thaise gezondheidszorg. Als je zo nog even doorgaat, heb je binnenkort een een heleboel kennis over het wel en wee van de stand van zaken van optiek in Thailand!
    Heel veel beterschap toegewenst en probeer toch maar zoveel als mogelijk te genieten: knijp gerust een oogje toe als je de behoefte voelt.
    Groeten

• 25 Augustus 2006 - 09:36

Maud Crooijmans:

Ha Marion,

Wat een avontuur! Ik moest inderdaad ook lachen toen ik de piratenfoto voor het eerst zag. 't Is me wat zeg. Hopelijk gaat het allemaal snel over en geniet je weer met TWEE ogen van alles wat er om je heen gebeurt!

Groet Maud.

• 25 Augustus 2006 - 18:41

Rianne:

Hoorde via Linda via Tim over je nieuwste ziekenhuis-avontuur.. da's even niet zo leuk! hoop dat je er snel weer vanaf bent (alhoewel zo'n lapje best zn charme heeft hoor :) ) en dat je nog even verder kunt genieten, iets dat je zo te lezen en te zien al volop doet!
    kus! Rianne

• 26 Augustus 2006 - 12:25

Inge Van Der Leeuw:

Hallo Marion,
    Tja,voor de eerste keer pas op de site!!Leuk om jullie te zien in de voor mij bekende omgeving.Hoop dat het met je oog weer beter gaat.De laatste keer dat we in Cha am waren was je ook ziek en hebben we je echt gemist bij het etentje.Tot horens,Inge

• 29 Augustus 2006 - 19:59

Tante Jo:

Bedankt voor de kaart,dat jij daar nog aan mijn verjaardag denkt dat is echt lief.
    Veel beterschap met je ogen en groetjes van ons allemaal.

• 30 Augustus 2006 - 16:19

Manon:

HeeJ Marion je hebt prachtige foto's en ik ben blij da het weer beter gaat met je oog

groetjes Manon (buurmeisje)

• 31 Augustus 2006 - 04:02

Marion:

Bedankt voor alle reacties! Ik ben weer uit het ziekenhuis en kan volgende week weer aan de slag op stage! Groetjes