Week 6 Thema Food + Tijdje ziekenhuis - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 6 Thema Food + Tijdje ziekenhuis - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 6 Thema Food + Tijdje ziekenhuis

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

31 Augustus 2006 | Thailand, Cha-am

He he… Sanne uit het ziekenhuis…. Marion in het ziekenhuis!

Donderdag op school begon mijn oog toch wel erg te jeuken. Wietlay heeft me ’s avonds naar het ziekenhuis in Phetburi gebracht om de dokter naar mijn oog te laten kijken. De pillen en crème die ik vorige week had gekregen hebben niet geholpen. De infectie zat nu niet alleen op het oog, maar ook in het oog, hetzelfde als bij Sanne. Ook mijn linkeroog was geïnfecteerd geraakt. De pillen en de crème hebben niet geholpen omdat ik mijn oog te veel gebruikt had. Ik had de hele week lesgegeven en mijn immuunsysteem was daardoor niet sterk genoeg. Ik heb vijf nachten in het ziekenhuis gelegen en ben blij dat ik nu weer thuis ben. Ik heb veel kunnen slapen door de slaappillen die ik kreeg. Af en toe verveelde ik me en ging ik lezen, maar dat is eigenlijk juist niet goed voor het oog. Maar het is moeilijk om de hele tijd niets te doen. Ik voelde me niet ziek, mijn ogen deden geen pijn, dus wat moet je verder de hele dag doen. Mijn hele koelkast zat vol met fruit, drinken en andere eetspulletjes van het bezoek dat langs is gekomen. Echt erg lief allemaal… Wietlay is elke dag even gekomen, Soetipong met zijn vrouw, de directeur, Soeleelat met haar zoontjes, nog een andere lerares met haar man dochtertje en zelfs haar moeder, en nog een aantal leerkrachten. Echt lief.. Eefje en Sanne zijn in het weekend blijven slapen. Ik moet zeggen, het was erg gezellig. We hebben samen weer de noodles gegeten en Sanne had de laptop mee dus hebben we een film kunnen kijken. Ik weet het, het is eigenlijk niet goed voor het oog, maar na een hele dag rusten vond ik dat ik anderhalf uur film kijken wel verdiend had. De zusters hebben goed voor me gezorgd. Mijn oog werd telkens verschoond en ik moest regelmatig op controle bij de dokter. De dokter sprak goed Engels dus dat was wel fijn. Ik ben nu helemaal uitgerust maar ik mag de komende dagen nog geen les gaan geven…

Door dit ziekenhuisgedoe loop ik enorm achter op mijn weblog. Ik heb namelijk al ruim een week een nieuwe look. Sanne, Eefje en ik zijn naar de kapper geweest. Sanne heeft iets wat op permanent lijkt in haar haren laten doen. Eefje heeft haar haren laten opknippen en ik heb mijn haren donker laten verven. Veel keus uit kleuren had ik niet. Beetje gek gezicht, Thaise mensen met een kleur in de haren.. Zou de pot verf niet over datum zijn? Op de foto zie je het resultaat, ‘Golden brown’.

Op maandagmiddag van mijn zesde stageweek zijn we met alle leerkrachten naar een school gegaan in de bergen, op de grens van Thailand en Burma. Een lerares gaat hier namelijk een jaar lesgeven dus hadden we een soort van viering. Tijdens de lange rit van volgens mij wel twee uur heb ik heerlijk zitten genieten van de super mooie natuur, mooie bergen met veel verschillende soorten bomen. Daarna zijn we naar een waterval gegaan. Deze was opzich niet heel bijzonder, maar ik heb wel een aantal leuke foto’s met de leerkrachten kunnen maken. ’s Avonds zijn we nog met het team bij een restaurantje aan een meertje gaan eten. Het was een erg geslaagd en leuk uitstapje!

Oh ja, dit vond ik erg leuk om te horen. De Engelse lerares is enthousiast over het materiaal dat ik gebruik. Ze wil de materialen kopieren dus heb ik haar de cd gegeven. Ik vind het leuk dat ze zelf in haar lessen ook met dit materiaal aan de slag wil gaan. Ze komt vaak in mijn klas kijken en is geinteresseerd in de spelvormen. Eigenlijk ben ik erg nieuwsgierig hoe ze nu les gaat geven. Zou ze enkele spellen en oefeningen die ik heb gedaan overnemen? Ik hoop het, want dat geeft me dan toch wel een beetje een voldaan gevoel.

Weetjes...
Wist je dat buitenlanders bijna altijd over palmbomen praten. Net zoals ik: 'Mooie palmbomen aan het strand'. Helaas heb ik geen gelijk, palmbomen zijn alleen te zien in het noorden van Thailand. Wat ik hier zie... zijn cocosnootbomen!

  • 31 Augustus 2006 - 08:54

    Lisanne:

    Hoi Marion,

    Ik wil je vanuit het hele regenachtige Nederland (Juli was de warmste maand, Augustus veruit de natste maand ooit)heel veel beterschap wensen.

    Groetjes xx Lisanne

  • 31 Augustus 2006 - 09:51

    Erwinnie:

    heej marion,
    Blij dat het beter gaat met het oog. (is wennen he, kijken met 1 oog, en later met geen oog). Riekie en ik houden oma wel op de hoogte wat je daar uitspookt.
    gr. erwin

  • 31 Augustus 2006 - 10:09

    Nickie W.:

    heej maioen,

    goed dat t weer beter gaat,
    nu er wel opletten he, oftewel een oogje in t zeil houden, of is t te vroeg voor zulke grapjes...?

    heb je trouwens al iets lottums bijgebracht bij de kids aldaar?

    greetings from rainy holland
    Neefje Nickie

  • 31 Augustus 2006 - 18:01

    Jeanne:

    Weer een ervaring rijker. In het ziekenhuis liggen in een ander land. Zo te horen ben je goed verzorgd geworden en gaat het je prima af in de klas. Je krijgt de groeten van het team en hopen dat het verder lekker blijft gaan. Groetjes uit werkenland.
    Jeanne

  • 02 September 2006 - 06:42

    Manon:

    Heej Marion

    Ik wens je heel erg veel beterschap met je oog ik hoop als je weer in nederland bent dat het weer beter gaat.

    Groetjes Buurmeisje Manon

  • 04 September 2006 - 13:24

    Marion:

    De grapjes zijn weer welkom hoor, haha. Inmiddels huppel ik weer vrolijk rond op stage! En houd oma maar goed op de hoogte van me! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 85198

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: