Weekend Floating market + Scooterdagje - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Weekend Floating market + Scooterdagje - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Weekend Floating market + Scooterdagje

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

04 September 2006 | Thailand, Cha-am

Om 6 uur werden we opgehaald om naar de floating market te gaan. Saigon, Soetipong en zijn vrouw Pam, Alice, Predit de directeur van mijn school, Wietlay en Soelilat en nog een andere lerares van mijn school Seelat zijn meegegaan. De floating market is namelijk 2 uur hiervandaan en om 10 uur is er niets meer te doen. Het is een markt waar mensen vanuit bootjes op de rivier spulletjes verkopen. Ook kun je zelf in een bootje gaan en shoppen maar… We hebben een aantal stops gemaakt om rond te kijken op de marktjes naast de rivier. Ik vond het erg bijzonder en bleef daardoor maar foto’s en foto’s knippen, het ziet er allemaal gewoon erg leuk en gezellig uit! Dit is een must als je ooit een keer naar Thailand gaat.

Na de floating market zijn we naar een paleis gegaan waar de tweede koning komt te wonen. Eerlijk gezegd heb ik het wel een beetje gezien met die paleizen, ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit, maar goed. We hebben ons goed vermaakt, hebben een leuke fotoreportage gemaakt daar. Op de foto met de vier hoofden moesten we Saigon even lief aankijken, hij wilde wel een foto maken. We moesten erg lachen… hangt Siagon boven je met de camera. Toen we naar het busje liepen kwamen we voor de zovelste keer terecht in een flinke stortbui…

Vervolgens zijn we met het busje richting zee gegaan waar we allemaal kraampjes met seafood konden bezichten. Het stonk er wel een beetje, maar niet zo erg als wanneer je voor een viskraam in Nederland staat. Als dat zo was geweest, zat ik waarschijnlijk na vijf minuten weer in het busje. Zie de actiefoto, ‘Marion koopt snoepjes op de vismarkt’.

Zondag hadden Sanne, Eefje en ik, een spontaan leuk idee. WE GAAN EEN SCOOTER HUREN! We hadden een kaart gevraagd van de omgeving en zijn richting Hua-Hin gereden. Na een tijdje rijden ben je gewend aan hoe het verkeer hier in elkaar zit. De weg heeft drie banen en je wordt van links en rechts ingehaald. Belangrijk is om veel te spiegelen! Wanneer mensen elkaar inhalen toeteren ze… veel getoeter dus. In Hua-Hin hebben we een tempel op een berg bezichtigd. Van hieruit had je een mooi uitzicht op de kust van Hua-Hin. Op de foto zie je dat we nieuwe Thaise vrienden hebben gemaakt. Nee hoor, grapje, Thaise mensen vinden het blijkbaar speciaal om met blanke mensen op de foto te staan. Het is al een aantal keren voorgekomen dat we gevraagd zijn voor op de foto. Toen we het hier gezien hadden zijn we naar de andere kant van Hua-Hin gescooterd. Van hieruit heb je een mooi uitzicht op heel Hua-Hin. Daarna zijn we terug gescooterd naar Cha-am en zijn we het vissersdorpje (vlakbij Cha-am) gaan bezichtigen. Echt apart om te zien met allemaal die verschillende kleuren bootjes. Ook hier stonk het weer naar vis…

Volgend weekend is al volgepland met een dagje naar een of ander mooi strand, uitgenodigd door leerkrachten van Tanya’s school, op de zaterdag. En zondag willen we weer een scooter huren, vonden we zo leuk, maar dan naar een nationaal park in de bergen.

Volgende week meer hierover… en een verslag over het oefenen van de Show op stage die ik ga geven als afscheid. Oh ja, vandaag heb ik trouwens gefilmd op mijn school, dus voor de geinteresseerden, laat me maar weten als ik terug in Nederland ben!

  • 05 September 2006 - 05:20

    Linda:

    Hey Marion!!

    Niet te geloven, het is alweer bijna 5 oktober!! Ben nu nog volop aant werk, maar het komt nu toch echt dichtbij. Het moet wel gezegd worden... wat een blitse scooter zeg!! Ik ben jaloers ;)

    Tot snel meis!

    Kus Linda

  • 05 September 2006 - 15:07

    Lennie:

    wagemans! How!!
    hihi! veel plezier nog daar en niet meer int ziekenhuis terrecht kome he ;)
    xx Lennie

  • 05 September 2006 - 17:40

    Rianne:

    Ha brunette!
    heb je met al die visserbootjes ook vis leren éten..? hihi.. ;) maar hartstikke leuk wat je daar allemaal meemaakt en supermooie foto's ook!
    kus!

  • 06 September 2006 - 08:13

    Marion:

    Kheb inderdaad vis leren eten, haha, maar niet in het vissersdorpje. T stonk echt enorm daar! Linda en John.. ik ben jalours op jullie dat jullie nog een hele reis in het vooruitzicht hebben. Ik moet over een maand alweer terug, tijd gaat echt zo snel hier.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 85388

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: