Week 8 Show! en het oefenen van de show! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu Week 8 Show! en het oefenen van de show! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marion Wagemans - WaarBenJij.nu

Week 8 Show! en het oefenen van de show!

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

08 September 2006 | Thailand, Cha-am

Vandaag heb ik mijn afscheidsshow gehad op Bannong Rong school. Volgende week is mijn laatste stageweek, maar omdat de kinderen dan sportweek hebben, heb ik deze week alvast mijn show gedaan. Dit betekende dat ik wel maar 4 dagen had om met de kinderen te oefenen. Dat is minder lang dan de planning, maar met de goede hulp van Wietlay en Soeleelat was het allemaal een stuk makkelijker.

Het is mijn show dus ik werd helemaal vrij gelaten in hoe en wat. Ik had een keuze gemaakt van liedjes en conversatie wat ik met elke groep wilde gaan doen. Alles wat ik gebruik voor de show heb ik ook in mijn lessen gedaan. Het is makkelijker te oefenen omdat het herkenbaar is voor de kinderen en mijn doel van de show is om de leerkrachten te laten zien wat ik in de weken gedaan heb en om te laten zien wat de kinderen geleerd hebben. Ik heb de thema’s terug laten komen in mijn show. Het thema dat aan de beurt is werd door een leerling aangekondigd. Kinderen showen de plaat met het thema.

Enkele meisjes uit grade 6 waren erg teleurgesteld dat ze niets mochten doen met de show. Ik had van Wietlay grote kartonnen bladen gekregen. Ik had de meisjes dinsdag daarom laten tekenen op een van de grote vellen karton. Ze kregen de opdracht om de dieren van het lied ‘Old Mac Donald’ na te tekenen. Het resultaat is erg mooi geworden. De kinderen kwamen vol trots hun werk laten zien. In het begin dacht ik dat ze door het precieze tekenen van details het werk nooit af zouden krijgen. Ik heb hun hier meerdere malen op gewezen, maar had het idee dat ze me niet begrepen. Ik heb Soeleelat toen gevraagd of ze dit de kinderen duidelijk wilde maken. De kinderen kregen extra tijd en zijn enorm gemotiveerd bezig geweest. Trots mogen ze dan ook zeker zijn op het resultaat! … zie foto!

Na het oefenen in de klas en het maken van alle materialen is het tijd om op het podium te oefenen. Donderdag van 9 tot 11 uur zijn we bezig geweest. Het was niet echt een generale omdat alles tot in de puntjes precies geoefend werd. De oudere kinderen zorgden ervoor dat de leerlingen netjes in rijen op het podium kwamen te staan. Daaraan werd het lied of de conversatie 5 keer achter elkaar geoefend zoiets. Soeleelat en Wietlay zijn continu aanwezig geweest en hebben me super goed geholpen waardoor ik me niet echt druk maakte of de show wel goed zou gaan. Met z’n drieën wisten hoe het programma in elkaar zat en ook tijdens de show stond ik er dus niet alleen voor. Ik waardeer hun hulp enorm omdat ze er ook echt de tijd voor nemen. Vrijdagmorgen hebben we weer de hele morgen geoefend op het podium, met hulp van Wietlay en Soeleelat. Wietlay en Soeleelat hebben een eigen klas, de kinderen worden dan zelfstandig aan het werk gezet. Het komt hier regelmatig voor dat kinderen een tijd lang alleen in de klas werken. Van wat ik heb gezien (en dat meen ik), zijn de kinderen dit gewend en is hun dit geleerd, waardoor dit allemaal goed gaat… geen ruzies tussen kinderen onderling etc.

Iedereen doet hard zijn best om het zo gezellig mogelijk te maken, en dat was het dan ook zeker!!! Ik heb genoten van de show. Vooral het bedanken voor een mooie tijd hier vond ik erg leuk. De leerkrachten heb ik een fotocollage gegeven als bedankje en ik had wat speelgoed voor de kinderen gekocht. Je kunt je voorstellen dat de kinderen vol spanning keken naar welke cadeautjes ik allemaal uit de zak tevoorschijn haalde. Van de kinderen kreeg ik bloemen en sommige kinderen hadden een hartje gemaakt met ‘love’ erop, erg leuk.

Voor maandag hebben de leerkrachten een afscheidsfeestje voor me georganiseerd. Ik ben benieuwd wat we gaan doen…

  • 08 September 2006 - 16:28

    Linda:

    Ha Marionneke!!

    Echt superleuk die kids!! Vind je het niet een beetje jammer dat je hun allemaal gaat verlaten binnenkort? Het is iig bijna zover, ik begin nu echt kriebels te krijgen... :) Maar komt allemaal goed.

    Tot snel wah!

    Kus Linda

  • 08 September 2006 - 16:41

    Julie:

    Haaaa Marionnetje!!!
    Wat gaaf zo'n afsluiting!!!! echt superleuk!!! Wat is de tijd snel gegaan zeg! nu al bijna klaar daar.. nog even lekker Thailand bekijken dan dan weer gauw terug naar Nederland hoor! Ik mis het gekakel van ons tweeen heel erg haahahah;-)
    Tot gauw!
    dikke kus

  • 09 September 2006 - 07:55

    Manon:

    heey marion

    je hebt hele leuke foto's ma vind je het eigenlijk niet jammer dat je weer bijna terug naar nederland moet

    En nog veel plezier met het rondreizen in thailand

    groetjes Manon

  • 09 September 2006 - 12:23

    Esther:

    Ha megje!
    Jee is echt snel gegaan ja! Moet je die lieve kindjes gaan verlaten... Ma als ik zie wat je daar allemaal op touw gezet hebt! Echt super! :) Geniet nog van de laatste weken daar!
    xxx es

  • 12 September 2006 - 06:09

    Marion:

    Ik vind het erg jammer dat ik de kindjes, school en leerkrachten, nu moet verlaten. De kinderen zien er allemaal zo schattig uit, vooral de kleutertjes, heb veel foto's van ze gemaakt. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Hoi, ik ben Marion Wagemans en zit op Fontys Pabo Limburg in Venlo. Ik ben 21 jaar oud en zoals jullie zien ga ik vanaf Juli 3 maanden stage lopen in Thailand... heerlijk!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 85488

Voorgaande reizen:

07 Juli 2006 - 07 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: